ניתוח נתונים ממד ההספק בהתייחסות ל- Trainings Stress Score "TSS"

רביעי, 30 אוקטובר 2013 06:33,  נכתב על ידי גיל טרויגוט

בבלוגים קודמים דיברנו על התייחסות לתכנית אימונים והכנה לתחרויות באמצעות מד הספק

יתרונות מד ההספק באימון ותחרות ועל זיהוי יתרונות וחסרונות באמצעות מד ההספק

ואיך ניתן לשפר את האימון באופן מדויק יותר לאחר זיהוי נקודות התורפה בהתייחסות לתחרות שנבחרה.

בבלוג הנוכחי נלמד לנתח אימון או תחרות בודדת בדיעבד.

אנחנו נתייחס לפרמטרים מסוימים רלוונטיים ולא לכל הנתונים שמד ההספק ומחשב האופניים נותן לנו.

ANT+ משדר את נתוני ההספק באמצעות פרוטוקול Power2max מד ההספק

בכדי לקבל נתונים מפרוטוקול שידור כזה יש להיות מצוידים במחשבוני אופניים כגון : Navy2coach

      מגרמניהO-Synce של חברת

Garmin 500, 510,800,810

ובכדי לראות את כל הנתונים באופן ברור יש פלטפורמות אינטרנטיות רבות שמציעות זאת :

Trainingpeaks

תוכנה שמציעה פלטפורמה מצוינת למתאמנים ומאמנים לניתוח פרוטוקול האימון לדוגמא :

זמן האימון במיקום מדויק בהשוואה להספק שבוצע באותו זמן, או הספק מקסימלי בפרק זמן מסוים

בתוכנה זאת ניתן גם לתכנן ולערוך את הנתונים בצורה כזאת שהנתונים החשובים למאמן או המתאמן יוצגו בלבד.

דוגמא לנתונים שיכולים להופיע במסך הנתונים :

 

 

בכדי לנתח את ההצלחה וחוסר ההצלחה נשווה את נתוני ההישג עם הנתונים שהיו מתוכננים מראש

צריך לפני האימון ( או התחרות ) להיות ברור :

איזה נפח אימון מתוכנן ?

באיזה תחום של אימון אני רוצה היום להתאמן ?

איך אני מתכנן את האימון ? מה אורך האינטרוול ? כמה זמן מנוחה בן הסטים ? כמה סטים ?

נפח האימון :

אחד הנתונים החשובים ביותר שניתנים לניתוח באמצעות נתוני האימון הינו

, בטבלה למעלה מופיע נתון שקשור לנפח האימון ועצימותוTrainings Stress Score (TSS)

נתון שמחשב את העומס באימון וככל שהמספר של הנתון הזה גבוה יותר כך צריך הגוף פרק 410.4

זמן ארוך יותר להתאושש ולכן אחרי כל אימון יש לעקוב אחרי הנתון הזה מכיוון שהוא עוזר לתכנן את האימונים הבאים.

 

 

בטבלה למטה התייחסות למספרים ומשמעותם

ימים קשים

עומס

תחום ניטרלי

התאוששות

 

360

180 - 360

120 - 180

פחות מ-120

ספורטאי עלית

מעל 300

150 - 300

90 - 150

פחות מ- 90

חובבנים מקצועיים

מעל 260

130 - 260

70 - 130

פחות מ- 70

חובבנים

מעל 220

110 - 220

50 - 110

פחות מ- 50

מסיימים

בעקרון לטבלה יש להתייחס באופן הבא : מספרים שמופיעים בהתאוששות עוזרים לקצר את תהליך ההתאוששות, מספרים בתחום הניטרלי ניתנים לשימור פרק זמן ארוך, מספרים בתחום העומס מגבירים את העייפות ואחרי מספר ימים של מספרים בתחום הזה זקוק הספורטאי להתאוששות .

ימים קשים מעייפים מאוד והספורטאי זקוק אחריהם ליום עד יומיים של אימוני התאוששות.

באמצעות נתונים אלו יכול המתאמן או המאמן לנתח את האימון שביצע ולהסיק מסקנות על האימונים

שבאים בימים לאחר מכן ולתכננם בהתאם.

באימונים קבוצתיים בהם המתאמן לא תכנן את עצימות ואינטנסיביות האימון,

הוא יכול לעשות זאת בדיעבד ולהתאים את האימונים הבאים באופן המתאים.

בצורה הזאת הופכת תכנית האימונים לאפקטיבית בהרבה יותר.

במידה ואתה רוצה להיות סיסטמתי יותר בתכנון תכנית האימונים שלך אתה יכול לתכנן אימונים

שעצימותם משתנה בהתאם ( אימונים עצימים ופחות עצימים לסירוגין )

במיוחד אצל ספורטאי סבולת למרחקים ארוכים הינו נתון חשוב ביותר בכדי לתכנן תחרות.TSS

ניתן להעריך לפני תחרות איירונמן כמה נקודות

צריך להשקיע על האופניים על מנת להיות מסוגל לרוץ אחרי באופן אופטימלי !TSS

 

 

 

Bookmark and Share

הוסף תגובה

סרטון הדרכה

שווה בדיקה

navi2coach wach
750 ₪
חגורת דופק Tooltip
Bar holder Tooltip