ישראמן נגב 2015 - רכיבה בתנאי מעבדה - מציאות או חלום

ראשון, 08 פברואר 2015 10:06,  נכתב על ידי גיל טרויגוט

 

אני הגעתי לישראמן נגב 2015 בפעם השנייה לאחר שבשנת 2013 השגתי תוצאה שאינה מחמיאה לשאיפותיי ולהישגי

בתחרויות טריאתלון אחרות בהן אני מששתף.  היה לי ברור כי על מנת לגרום לשינוי המיוחל עליי לעשות דברים אחרת.

כיוון שהרכיבה בתחרות הנה המורכבת ביותר החלטתי להתמקד בה.

 כרואה חשבון אינני "חולה" הפתעות אבל כיצד מתמודדים עם סוגיה המהווה הפתעה אחת גדולה

כיוון שעד לרגע האחרון אין לדעת אם לרכוב עם ארוך או עם קצר?!,

האם לארוז מעיל רוח או לא?! ועוד כהנה התלבטויות שגורמות לך להעמיס בתיק ה- T1 פי 2

יותר ציוד ממה שבאמת צריך. אבל הסוגיה המרכזית הייתה ונשארה כיצד מתמודדים עם משטר הרוחות?

וכאן אני שמח לעדכן שהכנסתי את מסלול הרכיבה למעבדה פשוטו כמשמעו.

 לפני שניכנס לסיפור עצמו, קצת עובדות:

 1.      בשנת 2013 סיימתי את מסלול הרכיבה בזמן של 4 שעות ו- 19 דקות וזאת לאחר אין ספור טיפוסים בנס הרים ותוך מחשבה "שאין עלי בהרים".

 2.      בשנת 2015 סיימתי את מסלול הרכיבה בזמן של 3 שעות ו- 43 דקות עם מעט מאד טיפוסים

בתקופת האימונים אבל עמוס בקילומטראז' של אימוני ואטים מדודים לפי "הספר".

 3.      בשורת הרכיבה שיפור של 15% בזמן הרכיבה נטו (בהשוואה בין שני האירועים).

הציניקנים יאמרו שהרוחות ב- 2013 היו חזקות במיוחד ואכן זה היה התירוץ שלי עד לא מכבר.

 אז מה גרם לי להוריד 36 דקות באותו מסלול רכיבה?

 התשובה שלי היא אחת וחד משמעית מה שהביא אותי לקצץ 15% מזמן הרכיבה היא רכיבה מדודה בתנאי מעבדה.

 אמרו את זה קודם לפני (לא רק אריק איינשטיין גם מאמן העילית ג'ו פריאל במאמרו

"Using a power meter in an Ironman triathlon is almost like cheating")

אבל כל עוד מד ואטים אינו פסול עפ"י החוקה אמשיך לעבוד ורכוב בתנאי מעבדה.

 נחשפתי לנושא לראשונה לפני כחצי שנה כשהחלטתי, שהפעם אני לא אסבול בהרי אילת ונרשמתי למסע בית השנטי כחלק משלב הבניה בתכנית האימונים.

 לאחר שהתקנתי את הממזר הקטן (מסוג Power2Max)

וביצעתי מבחן ואטים לקביעת ה- FTP התחלתי להתאמן בהתאם לתכנית המותאמת לסף הוואטים האישי שלי (FTP 210).

בעצה עם גיל טרויגוט  (חבר מאמן ומוביל בתחום רכיבת הוואטים) קבענו יעדים לתחרות כמקובל בענף, עפ"י כפולות של משקל הגוף:

 ·         משקל הגוף כפול 2.5 = הספק היעד במישור = 190 ואט.

 ·         משקל הגוף כפול 3.2 = הספק היעד בעלייה = 240 ואט.

 כל האימונים משלב הבסיס, הבניה והשיא היו בהתאם ל- FTP וליעדים הנ"ל, ובכלל זאת שלושה עד ארבעה אימונים שבועיים הכוללים:

 ·         Endurance workout

 ·         Power workout

 ·         Interval workout

 ·         Recovery workout

 וכיצד הנ"ל בא לידי ביטוי בישראמן נגב 2015, אתם שואלים, טיפסתי לנטפים בשעה פחות שתי דקות,

סיימתי את המסלול מנטפים לסיירים באותה מסגרת הזמנים שחזרתי מסיירים לנטפים (שעה ו- 24 דקות הלוך לעמת שעה ו- 22 דקות בחזרה).

 ממוצע כולל של 198 וואט במסלול בכללותו (פי 2.64 ממשקל הגוף) ועמידה מדויקת ביעד הרכיבה שהגדרתי  לעצמי לתחרות.

 אבל זה רק חלק מהסיפור. העבודה המדודה ומשמעת הברזל (90 על 190 קרי 90 סיבובים לדקה ליצירת 190 וואטים,

הפזמון עליו חזרתי בכל רגע ברכיבה) הביאו שני הישגים לא פחות חשובים:

 ·         הראשון ב- 10 הקילומטרים האחרונים עקפתי במקום להיעקף הרגשת עצמה עילאית,

 ·         לא פחות חשוב הגעתי לריצה מלא כוח, רענן ומוכן לשפר את שיאי האישי ב- 50 דקות ואת יעד התחרות ב- 6 דקות.

 אז מעבדה או לא?

 להתראות בתחרות הבא.

 גיא 

Bookmark and Share

הוסף תגובה

סרטון הדרכה

שווה בדיקה

navi2coach wach
750 ₪
חגורת דופק Tooltip
Bar holder Tooltip