מסע וואטים מבית השנטי בתל אביב לבית השנטי בנגב

שני, 10 נובמבר 2014 11:39,  נכתב על ידי גיל טרויגוט

איך משפרים את הרכיבה שאלתי את עצמי, קראתי באינטרנט, עיינתי בספרות מקצועית, אולם התשובה הרצינית הגיע מגיל: ״תתחיל לרכוב לפי וואטים תמדוד, תנתח, תסיק מסקנות, תיישם ותצליח״ הוא אמר. 

נו מה חדש? זה הרי מה שכל אחד מאתנו עושה בעבודה כדי להצליח, ואכן תחרות חצי איש ברזל היא  סוג של עבודה וכדי להצליח בעבודה צריך לעבוד מקצועי. 

התחלתי לתרגל רכיבת וואטים תחילה על טריינר (elite, tacx) ובשלב שני בחוץ באמצעות power2max גיליתי עולם! תמיד ידעתי שאני לא מבין ברכיבה אבל לא ידעתי עד כמה אני לא מבין.

לאחר מספר טסטים קבענו סף וואטים (ftp 204) והתחלנו לעבוד. מסע בית השנטי היה סוג של מבחן. 

בשלב הבסיס התמקדנו באימוני סיבולת, 3-4 רכיבות בשבוע תוך מתן דגש לאורך האימון ואיכות  הרכיבה, קרי לא עולים מעל סף הוואטים למעט דקות ספורות ואף זאת כתלות בתרגיל.

מעולם לא רכבתי 180 ק״מ, פעם אחת רכבתי 150 ק״מ (גראנד פונדו ים המלח) וכמעט חזרתי בארון. מעבר לכך ניתן לספור על כף יד אחת את הרכיבות בהן עברתי את רף ה- 100 ק״מ.

מסע הוואטים שלי נקבע ל- 70%-80% מסף הוואטים. השורה התחתונה - אני אחרי, לא גמור, לא תפוס
(מעבר לכאבים בישבן - כנראה שצריך להשקיע במכנס רכיבה טוב יותר) ואפילו מצפה לעלות על הטריינר לרכיבת שחרור.

אז מה קרה?

רכיבת וואטים היא רכיבה בתנאי מעבדה בכל רגע נתון אתה יודע מה המהירות, מה קצב סיבובי הרגליים וכמה וואטים אתה מייצר. למעשה נוצר מצב שיש גורם שמאלץ אותך לשמור על רכיבה אחידה  מעיין מוביל דבוקה אחראי שמושך אותך בקצב הרצוי ולא נסחף ומשתולל כשלא צריך. 

בניגוד לרכיבה על טריינר בו אחת יצרת את ההספק הרצוי כל שנשאר הוא לשמור עליו, בכביש שמירה  על הספק קבוע פירושה עבודה מתמדת הדורשת שינוים בקצב סיבובי הרגליים וההילוכים עובדה המשפרת לעין שיעור את איכות הרכיבה.

להלן ניתוח מסע הוואטים שלי. מתקדמים לשלב הבנייה.

blog10.11

Bookmark and Share

הוסף תגובה

סרטון הדרכה

שווה בדיקה

8000CX Clincher 155
4,200 ₪
8000CX Clincher Tooltip